- Aquesta activitat consisteix en llegir la història que hi ha a continuació, els apartats de com és Malta i com ha canviat del blog i observar el fons del blog (pàgina que hi ha nomès entrar) per tal de poder contestar trobar els tòpics en la sopa de lletras.
- L'objectiu d'aquesta activitat és que els alumnes després de llegir atentament les parts correponents siguin capaços de trobar els tòpics.
Història
Hi havia una vegada, una família que vivia a la ciutat de Gozo, de l’illa de Malta. Era la família Casolani. Estava formada per el pare Fabricio, la mare Abela, i els seus dos fills Samuel i Andrea, tots natius de Malta.
Aquesta família estava molt unida i els agradava molt viatjar per conèixer món. En un dels seus viatges a Espanya, van conèixer a la família Canti. Després de passar una setmana junts va sorgir una bonica amistat.
Al tornar a casa, estaven una mica tristos perquè no sabien quan es tornarien a veure. Es trucàvem cada setmana, els fills es van fer molt amics amb els fills de l’altra família, i així fins que després d’uns anys de relació a distància van decidir convidar a la família Canti a conèixer la illa de Malta.
I així va ser quan un dia els Canti van agafar un vol per anar a veure als Casolani i poder conèixer i veure com es vivia en una illa. Quan aquests van arribar, els esperaven amb els braços oberts, ja que feia molt de temps que no es veien.
Aquests dies esperaven ser meravellosos, els Casolani els van començar a ensenyar l’illa i les seves peculiaritats, per tal de que coneguessin les illes que formaven aquell arxipèlag tant meravellós.
Els van explicar l’historia de Malta, com vivien a la illa i de què vivien, per tal de que coneguessin el seu modus vivendus.
La família Casolani els va proposar un joc als Canti. Aquests havien d’anar per la illa buscant tòpics coneguts. Així la famíia Canti durant unes hores podia averiguar els tòpics tant meravellosos que amagava aquesta regió.
En que consisteix l'activitat:
Primerament, després d’haver llegit aquesta història i de visitar el blog de Malta, s’ha de descobrir 4 tòpics d’aquest país.
Per poder realitzar aquesta activitat, trobem una sopa de lletres perquè l’activitat resulti més satisfactòria i així poguem tenir alguna que altre pista.
Abans de començar ha realitzar l’activitat, els alumnes hauran de haver llegit el nostre blog per tal de buscar pistes i localitzar en la sopa de lletres els 4 tòpics.
C | E | R | B | A | N | U | G | O | C | O | O | L | P | A | D |
M | J | I | O | L | P | Y | R | H | U | I | R | T | D | E | D |
Ñ | F | M | M | K | O | L | E | I | N | S | U | L | O | P | P |
V | B | F | B | F | D | N | W | T | Y | U | I | O | O | P | L |
B | G | O | I | Z | O | F | I | N | E | T | S | D | E | D | G |
K | L | O | L | N | R | T | R | S | T | R | E | T | D | F | G |
U | L | L | S | D | E | L | S | V | A | I | X | E | L | L | S |
T | Y | U | I | G | H | S | D | F | A | C | N | B | N | C | A |
V | A | L | L | E | G | A | T | B | B | N | M | I | K | J | M |
B | H | Y | T | I | F | D | T | R | F | G | J | I | O | I | O |
B | A | T | S | V | G | Y | I | U | A | A | S | D | F | G | J |
U | Y | A | R | B | U | Y | T | R | E | K | O | P | L | M | B |
F | C | T | R | E | W | C | G | Y | J | U | M | N | H | G | K |
A | A | F | R | E | T | I | U | E | R | T | E | I | O | U | L |
K | L | N | U | L | L | O | N | I | V | A | L | L | E | T | U |
Escriviu els 4 tòpics trobat a la sopa de lletres:
-________________________________________________________________
-________________________________________________________________
-________________________________________________________________
-________________________________________________________________
- Completa els mots encreuats.
- L'objectiu es conèixer de manera dinàmica coses típiques de Malta.
Activitat 3
a) Cronologia sobre la història de Malta.
b) Després d'haver observat l'eix cronològic anterior, enllaça els ítems amb les dates corresponents (no totes tenen imatge).
- L'objectiu és conèixer l'història de Malta de la prehistòria fins a l'entrada en la zona euro.
- Aquesta activitat consisteix en una dinàmica de rols. Després d'haver llegit aquesta història els alumnes hauran d'escenificar els fets.
Per altra banda, hauran de posar-se en situació i pensar que farien ells en lloc de la Victòria. Si s'anirien a viure a Malta després dels anys o bé es quedarien a Itàlia?
- L'objectiu es representar amb una activitat de roll-play la història d'aquesta família.
Malta i la Victòria.
Hi havia una vegada una família que vivia a Itàlia, en aquesta família eren tres membres, el pare, la mare i una nena de 10 anys d'edat, que es deia Victòria.
La família vivia molt aprop del mar, en una caseta que estava feta pels avis de la nena, els quals vivien a la casa del costat. Un dia de cop i volta els pares es van quedar sense feina, els pares molt i molt preocupats per l'economia de la casa van prendre una decisió molt important, marxar cap a un altre lloc a viure, un lloc on poguessin treballar els dos, com que no tenien molts diners van explicar a la Victòria la decisió que havien pres, i dins d'aquesta decisió la nena es quedava a viure a casa dels avis. Poc després els pares van marxar cap a Malta, la mare a Itàlia treballava de peixatera per tan no li va costar gaire trobar treball a Malta. El pare era un home que tenia molt estudis i sabia parlar i escriure moltes llengües així que va trobar feina fàcilment, en un hotel. Els dos pares vivien en un pis de la capital maltesa, mentre que la Victòria vivia a casa dels seus avis, la Victòria poc a poc es va fer gran sense veure als seus pares ja que tenien molta feina i no podien viatjar cap a Itàlia.
La Victòria quan va complir els 16 anys va decidir anar a Malta a viure amb els seus pares. Va agafar un vaixell, ja que Malta és una illa, que està situada al sud de Itàlia, a l'orient de Tunísia i al nord de Llibia.
La Victòria quan va complir els 16 anys va decidir anar a Malta a viure amb els seus pares. Va agafar un vaixell, ja que Malta és una illa, que està situada al sud de Itàlia, a l'orient de Tunísia i al nord de Llibia.
La Victòria quan va arribar per fi a Malta esperava que al ser una illa al sud de Itàlia, parlaria el italià, i no va ser així, ja que els maltesos parlen maltes o anglès encare que hi ha gent que entén el italià, per sort va trobar a algú que entenia i parlava una mica el italià, i la va acompanyar fins a on vivien els seus pares. La Victòria molt agraïda per que l'home l'acompanyes li va pagar amb euros i ell els va acceptar, ja que allà també s'utilitza l'euro. I pertany a Europa.
Quan va arribar a casa dels seus pares, els pares l'esperaven amb ganes de veure-la després de tants anys sense poder-la veure. Els pares li van explicar tot el que era Malta i com funcionava, ja que ella hi hauria de viure allà. Li van explicar que Malta és un país insular membre de la Unió Europea. Està compost per un conjunt de tres illes que formen un arxipèlag, les quals són Malta, Gozo i Comino, situades al centre del Mediterrani. Li van dir que la capital d’aquest país és La Valleta, que era on estaven ells ara mateix i que les principals ciutats són Birkirkara, Qormi, Sliema, Mosta, Zabbar i La Valleta.
Li van explicar en quins idiomes es parlava tot que ella ja s'havia adonat només trepitjar Malta. Li van explicar que la gastronomia era molt semblant a la que tenia ella a Italia.
La Victòria un cop ja sabia el que era Malta, va començar a buscar feina en allò que hi havia més, el turisme, ella va haver d'aprendre l'anglès i el maltès en poc temps per tal de que l'adaptació fos més ràpida.
La Victòria es va adaptar molt i molt ràpid a aquest país. I així d'aquesta manera els pares i la Victòria van poder viure feliços a Malta.
Representació - personatges
Representació - personatges
- Pare
- Mare
- Victòria
- Avis
S'ha de tenir en compte la llengua alhora de realitzar aquest roll-play, intentar parlar/simular dos idiomes al canvia de país, no cal que siguin els mateixos que en la història.